Klient EHMK 2015, o.p.s požadoval zmapování dlouho dobových dopadů projektu EHMK 2015 na hodnotové postoje obyvatel města ke kulturním projektům/akcím. Město Plzeň bylo nositelem titulu a realizátorem projektu „Evropské hlavní město kultury 2015“ a cílem výzkumu tak bylo zjistit míru dlouhodobých dopadů/vlivu projektů realizovaných EHMK 2015 na:
- Na hodnotové orientace obyvatel města
- Na proměnu poptávky po kulturních akcích/artefaktech atd. ze strany obyvatel
- Na recepci projektů realizovaných EHMK 2015
IN-STREET: kvantitativní výzkum prováděný ve vybraných městských obvodech města Plzeň prováděný ve vybraných městských obvodech města Plzeň (navazující na kvalitativní část – focus group)
Jedná se o kvantitativní výzkum probíhající na frekventovaných místech ve vybraných městských obvodech města Plzně. To umožní analýzu dlouhodobých dopadů projektů EHMK 2015 na hodnotové pozice obyvatel.
FACE-TO-FACE IN-STREET: Výzkum byl koncipován jako „in-street survey“ (dotazování na frekventovaných místech dané oblasti „na ulici“), respondenti budou vybráni pomocí kvótního výběru
- Cílová skupina: lidé ve věku 18 a více let
- Velikost vzorku: n=400
- Struktura vzorku: kvótní výběr (blíže viz slide 6)
- Lokalita: Plzeň – městské obvody (1,2,3,4)
- Nástroj výzkumu: Rekrutační a strukturovaný dotazník v délce cca 15-20 minut. Finální podoba dotazníku byla vytvořena na základě konzultace se zadavatelem a odsouhlasena klientem.
- Výstupy: Tabulkové výstupy v ČJ ve formátu MS Excel, závěrečná zpráva v ČJ ve formátu MS PowerPoint
V rámci dotazníkového šetření jsme realizovali 433 rozhovorů s obyvateli UMO1, UMO2, UMO3 a UMO4.
Přestože mají různá UMO různý počet obyvatel, realizovali jsme v každém přes 100 rozhovorů z důvodu lepší reprezentativity v rámci jednotlivých UMO. Pokud jsme však zpracovávali výsledky za celou Plzeň, bylo nutné přiřadit odpovědím respondentů odlišnou váhu podle UMO jejich bydliště, abychom tak kompenzovali fakt, že v některých UMO bylo záměrně provedeno více rozhovorů, než by odpovídalo počtu obyvatel tohoto UMO. Odpovědím respondentů z UMO s větším počtem obyvatel byla přiřazena větší váha než odpovědím respondentů z menších UMO.
Jak jsme si vedli?
400
Celkově sebraných dotazníků
4
Městské obvody
400
Celkové množství vytvořených grafů
14
Celkový počet tazatelů