Cílem výzkumu bylo zmapovat a analyzovat motivace, příčiny a okolnosti, které ovlivňují rozhodování a strategie studentů a studentek v posledních ročnících na středních školách při výběru a podávání přihlášek na vysoké školy. Výzkum vychází z aktivity, která zahrnuje tvorbu systému pravidelného monitoringu a analýzy uplatnitelnosti absolventů založenou zejména na hodnocení studijních programů z hlediska jejich relevance pro trh práce; postupnou implementaci systému monitoringu a hodnocení uplatnitelnosti absolventů, resp. studentů posledních ročníků studia; tvorbu a hodnocení relevance studijních programů prostřednictvím zpětné vazby od klíčových zaměstnavatelů. Součástí aktivity jsou i psychometrické testy studentů vybraných programů v závěrečné fázi studia ve vazbě na profil absolventa a uplatnitelnost na trhu práce.
Prostředky na výzkum pocházejí z aktivit
- A4: Zavádění a inovace systémů monitoringu potřeb trhu práce pro absolventy studijních programů/oborů
- A8: Tvorba systému vnitřního zajišťování kvality a provádění vnějšího hodnocení pro zlepšení kvality
- ESF projektu ZČU, reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002287
Metoda výzkumu
Census (Plzeňský kraj) + cílený výběr (Karlovarský kraj)
Celkem 68 škol (zřizovatel Plzeňský kraj + jiný zřizovatel + jazykové školy + vybrané školy v Karlovarském kraji)
Sebráno 2831 dotazníků (3897) – 72 % návratnost
Vlastní sběr dat: 26.2. – 2.3.2018
Jak jsme si vedli?
2831
Celkově sebraných dotazníků
72%
Celková návratnost
68
Zapojených škol
13
Počet tatazelů