Cílem výzkumu bylo zmapovat a analyzovat motivace, příčiny a okolnosti, které ovlivňují rozhodování a strategie studentů a studentek v posledních ročnících na středních školách při výběru a podávání přihlášek na vysoké školy. Výzkum vychází z aktivity, která zahrnuje tvorbu systému pravidelného monitoringu a analýzy uplatnitelnosti absolventů založenou zejména na hodnocení studijních programů z hlediska jejich relevance pro trh práce; postupnou implementaci systému monitoringu a hodnocení uplatnitelnosti absolventů, resp. studentů posledních ročníků studia; tvorbu a hodnocení relevance studijních programů prostřednictvím zpětné vazby od klíčových zaměstnavatelů. Součástí aktivity jsou i psychometrické testy studentů vybraných programů v závěrečné fázi studia ve vazbě na profil absolventa a uplatnitelnost na trhu práce.
Prostředky na výzkum pocházejí z aktivit
- A4: Zavádění a inovace systémů monitoringu potřeb trhu práce pro absolventy studijních programů/oborů
- A8: Tvorba systému vnitřního zajišťování kvality a provádění vnějšího hodnocení pro zlepšení kvality
- ESF projektu ZČU, reg. č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002287
Metoda výzkumu
- Metoda: census (Plzeňský kraj) + cílený výběr (Karlovarský kraj)
- Celkem 68 škol (zřizovatel Plzeňský kraj + jiný zřizovatel + vybrané školy v Karlovarském kraji)
- Sebráno 2361 dotazníků (3566) – 66 % návratnost
- Realizace 2018/10 – 2019/5
- Vlastní sběr dat: 4.3. – 15.3.2019
Jak jsme si vedli?
2361 /
Celkově sebraných dotazníků
66%
Celková návratnost
68
Zapojených škol
23
Počet tatazelů