Realizace výzkumu byla zadána Útvarem koordinace Evropských projektů Města Plzně (ÚKEP), který v součinnosti s dalšími odbory Magistrátu města Plzeň opakovaně usiluje o získávání relevantních, tzv. tvrdých dat, které mu mají pomoci při nastavování dlouhodobých záměrů. Získávaná data slouží k efektivnímu využívání prostředků při realizaci projektů, jež mají zlepšit služby poskytované obyvatelům města Plzeň. K úspěšnému plnění svého cíle potřebuje ÚKEP data, na jejichž základě zpřesní či revokuje své strategické záměry. Proto ÚKEP inicioval výzkum, jehož realizátorem je Katedra sociologie Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni.
Cílem výzkumu bylo:
- Analyzovat, zda statutární město Plzeň potřebuje stálou plzeňskou tržnici
- Analyzovat, jaké jsou představy a očekávání spojená s:
1. provozem
2. produkty
3. finančními možnosti - Analyzované oblasti:
1. sociodemografická data
2. spotřebitelé (výběrové kritérium – „farmářské“ produkty)
3. spotřebitelé nenakupující („farmářské“ produkty)
4. představy obou skupiny
IN-STREET: kvantitativní výzkum prováděný ve vybraných městských obvodech města Plzeň (navazující na kvalitativní část – focus group)
Jedná se o kvantitativní výzkum probíhající na frekventovaných místech ve vybraných městských obvodech města Plzně.
FACE-TO-FACE IN-STREET: Výzkum je koncipován jako „in-street survey“ (dotazování na frekventovaných místech dané oblasti „na ulici“), respondenti budou vybráni pomocí kvótního výběru
- Cílová skupina: lidé ve věku 18 a více let
- Velikost vzorku: n=400
- Struktura vzorku: kvótní výběr
- Lokalita: Plzeň – městské obvody (1,2,3,4)
Nástroj výzkumu:
Rekrutační a strukturovaný dotazník v délce cca 15-20 minut. Finální podoba dotazníku byla vytvořena na základě konzultace se zadavatelem a odsouhlasena klientem.
Baterie otázek cílily na získání dat:
- Spotřebitelské návyky a preference u (ne)nakupujících „farmářské produkty“
- Preferované vlastnosti spojené s prodejem „farmářských produktů“
- Představy a očekávání spojené s předpokládaným vybudováním městské tržnice
Tazatelé prováděli rozhovory na základě kvótního výběru. Celkem odpovědělo 414 osoby
Jak jsme si vedli?
400
Celkově sebraných dotazníků
4
Městské obvody
300
Celkové množství vytvořených grafů
19
Celkový počet tazatelů